Human Events Blog

Al-Jazeera buys Current TV

It’s the story that gets funnier and funnier as each new detail is revealed:

Al Gore’s flailing TV network, Current TV, has been purchased by Arab news network Al-Jazeera.

Current rejected a buyout offer from Glenn Beck, on the grounds that “the legacy of who the network goes to is important to us, and we are sensitive to networks not aligned with our point of view.”  But they were cool with the idea of selling to Al-Jazeera.  Not cool with the idea: Time Warner Cable, which swiftly announced it would not carry the new network.

According to the New York Times’ sources, the deal is worth $500 million, and Al Gore will walk away with $100 million.  Al-Jazeera is funded by the government of Qatar.  The government of Qatar gets somewhere between 60 and 70 percent of its revenue from oil and gas.  Which means the Pope of Global Warming just lined his pockets with $100 million of… oil money.

Less than half of the new “Al-Jazeera America” channel’s programming will be produced in the United States, which means Bill Clinton’s Vice-President just outsourced a bunch of jobs to a foreign company.

And the deal had to be completed in a hurry… because Al Gore wanted to avoid Barack Obama’s tax increases.  “Mr. Gore and his partners were eager to complete the deal by Dec. 31, lest it be subject to higher tax rates that took effect on Jan. 1, according to several people who insisted on anonymity because they were not authorized to speak publicly. But the deal was not signed until Wednesday,” said the New York Times.

Sign Up
DISQUS COMMENTS

FACEBOOK COMMENTS

Comment with Facebook